Digital transformation στην εποχή του Covid-19

May 2020

Digital transformation στην εποχή του Covid-19
Η πανδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει όλους τους πολίτες των χωρών σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Η πρώτη, προφανής, προτεραιότητα του καθενός είναι να παραμείνει ασφαλής και να ξεπεράσει αυτήν την κρίση. Το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μία πρωτόγνωρη κατάσταση στην οποία καλούνται να αντιδράσουν άμεσα και ταυτόχρονα να προγραμματίσουν τα μακροπρόθεσμα σχέδια τους με βάση τα νέα δεδομένα.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι το όχημα για να τα καταφέρουν

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός (digital transformation) μπορεί να ανοίξει πόρτες σε απεριόριστες λειτουργίες επεκτείνοντας και βελτιώνοντας τις δυνατότητες της εκάστοτε επιχείρησης. Τις τελευταίες δεκαετίες αποτέλεσε όχημα εξέλιξης στην μεγαλύτερη μερίδα των επιχειρήσεων, ωστόσο πλέον με την νέα Covid-πραγματικότητα που βιώνουμε, αποτελεί εργαλείο επιβίωσης και όχι ένα απλό To-Do στην Check-list του CEO της εταιρείας.

«Αυτή η πρωτοφανής κατάσταση, μπορεί να αποτελέσει την ευκαιρία για πολλές επιχειρήσεις να κάνουν το βήμα μπροστά. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν για χρόνια στα πλάνα τους τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη σωστή παρουσία στο διαδίκτυο και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των πελατών τους online, αλλά τις περισσότερες φορές αυτή η διαδικασία ήταν πολύ χαμηλά στη λίστα προτεραιοτήτων. Τώρα πλέον δεν είναι!», αναφέρει ο Γιάννης Ελπίδης, Managing Partner της Darkpony.

Το website στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού

  • Υιοθετήστε το μοντέλο της απομακρυσμένης εργασίας, όχι απαραίτητα στο 100% του δυναμικού της επιχείρησης αλλά όπου κρίνεται εφικτό και αποδοτικό
  • Εντάξτε στην καθημερινότητα της εργασίας τα σύγχρονα εργαλεία ψηφιακής επικοινωνίας (βλ. Zoom, Basecamp, Skype κ.α.)
  • Διαφυλάξτε της ασφάλεια δεδομένων της επιχείρησης, των εργαζόμενων και των πελατών σας
  • Επενδύστε ουσιαστικά στη ψηφιακή σας παρουσία. Το σημαντικότερο digital asset μίας εταιρείας ήταν και θα είναι το website / eShop της. Αποτελεί το κέντρο της ψηφιακής της παρουσίας και το σημείο όπου καταλήγουν τα επί μέρους κανάλια επικοινωνίας και προώθησης τα οποία έχει επιλέξει.
  • Ζητήστε τη βοήθεια μιας εξειδικευμένης εταιρείας web design & web development. Είναι προφανές πως οι περισσότερες επιχειρήσεις δε διαθέτουν εσωτερικά τμήματα για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μία σωστά δομημένη ιστοσελίδα ή eShop, με σύγχρονες τεχνικές SEO και UX / UI design που βελτιστοποιούν την εμπειρία του χρήστη και μετατρέπουν την επίσκεψη του σε conversion ή σε lead.

Όπως αναφέρει ο Βασίλης Ανανιάδης, Partner & Head of Digital στη Darkpony «Η ιστοσελίδα/eShop μαζί με το αντίστοιχο domain τους, αποτελούν το ουσιαστικότερο digital asset και ταυτόχρονα το μοναδικό το οποίο και πραγματικά ανήκει σε μία επιχείρηση. Το οποιοδήποτε social media / advertising platform ή marketplace είναι εδώ για να το χρησιμοποιήσουμε ανάλογα με τη στρατηγική μας, ωστόσο δεν έχουμε λόγο στο πλάνο ανάπτυξης του, στη στρατηγική του και γενικότερα στο (όποιο) μέλλον του. Αυτό που μένει στο τέλος της ημέρας, είναι η ιστοσελίδα/eShop μας και το community που έχουμε χτίσει γύρω από αυτήν και ιδανικά μέσα σε αυτή.»